Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2015 16:09 - Виенски шницел с хляб "Добруджа" част 3
Автор: biago Категория: Изкуство   
Прочетен: 634 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 13.04.2015 13:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Уговорката бе за след три дни .Прекарах ги охилен до ушите , с червени бузи до ушите . Тежкия аспект на работата ми , за пръв път от години, не ме впечатляваше .Чувствах се развълнуван. Ходих на тричасов пазар за чорапи. Уговорения ден настъпи. Адресът беше домашен , съвсем близо до парка с шадравана .Точността определено не беше от характеристиките ми, но тази вечер бях на време. Качих се по стълбите до третия етаж . Сградата беше стара, но добре поддържана. От онези , с големите тавани. Изправих се пред голяма дървена врата ,обрисувана в цветя. Почуках.
           - Кой е ? - попита дебел глас от другата страна .
           - Ами.. извинете, грешка . - отговорих . Не бях готов толкова голяма тенекия да ми увисне на врата .Заслизах надолу по стълбите .Вратата се отвори , 
           - Много си лесен, да знаеш ! - една къдрава глава се подаде през рамката . После се показаха и едни дълги , прекрасни крака, над бедрото покрити с жълта рокля на цветя. Онемях - Какво ,там ли ще стоиш ? - усмихна се . 
           -Н-не , здравей . Радвам се да те видя ! - казах. Олекна ми ,когато свалих тенекията.
           - Че защо  ? Нали се видяхме преди три дни ? - изкикоти се изпод къдриците .
           - Не точно, видя ме само ти . Аз не съм те виждал от месец .
           - О, не . Пак ставаш скучен . Хайде влез преди да ме отегчиш . С чисти чорапи си, нали ? 
          Живея в краен квартал. Имах няколко по- заможни приятели , но никога не бях влизал в такова жилище . В моя край, единствените пари ,за които беше прието да се изхарчат за изкуство, бяха тези за прежда и конци, за да може баба ти да ти ушие гоблен през някоя дълга зима . Това беше времето , преди турските сериали . Но тук всичко бе толкова фино, нежно. Накъдето и да погледнеш имаше я картина , я ваза. Светло и просторно помещение се откриваше след коридора .Вивиан ,или както и да се казваше , ме въведе вътре .Преди това ме накара да се събуя . Внимателно огледа чорапите ми и кимна одобрително . Сложи ме да седна на един диван в центъра на широкото помещение и изчезна из стаите . Нямаше телевизор , Дивана сочеше към три големи стативи с недовършени платна по тях . Имаше едно старо радио на лавица отстрани .
           - Искаш ли да ти помогна с нещо ? - провикнах се .
           - Не знам , зависи. Разбираш ли от вино ? - отвърна тя ,някъде из стаите .
           - Различавам бяло от червено от два опита, ако се брои . - отговорих шеговито. 
           - Стой си тогава, остави на жените ! - отвърна . След малко се показа с бутилка вино и поднос, препълнен с различни сирена , грозде  и някакви препечени парченца хляб -брускети  се казвали . 
            - Така. Нека  да се разберем нещо . Не ме засяга името ти ,работата ти, проблемите ти или това ,как се казва кучето ти. Тази вечер е различна, свежа. Би било убийство да я задушиш със скучното си ежедневие .- беше сериозна и все пак , усмихната .
            - Така да бъде, Вивиан .
            - Не се казвам така. Тази вечер съм Клара . Да , Клара ми харесва. Ти си Георг .- изкиска се, както онзи ден в парка . 
            Първа чаша вино. Тази чаша ... Сгрява те вътрешно , разлива се нежно и те отдалечава от самия теб . Първата чаша .
            - Кой си ти , Георг ?  - попита тя и отпи от виното 
            - Ами , през свободното си време, аз... 
            - Не ,не ! Не те питам за това . Искам да знам  кой си ти ? 
            - Хм. Аз съм обикновен човек , интересувам се от.. 
            - Не , Георг ! Не описвай характера си . Искам да знам кой си ти ? 
            - Така погледнато , нямам представа . - започнах да се дразня . Това става всеки път ,когато някой ме изкара от зоната ми на комфорт. 
           - Жалко,Георг, наистина . 
           Втора чаша вино . Тази чаша ...  Напитката на бога , прекарана през собствените ти призми , отразена в безброй чувства и емоции. Оставя ароматен отпечатък на небцето , а префърцуненото сирене допълва вкуса . Знаеш кой си  и какво желаеш . Втората чаша .... 
              - Ти коя си , Клара ? 
              - Аз ли ? Аз съм всичко ,което пожелая да бъда , Георг. Мога да огъвам себе си, да се наместя в безброй различни контури .
              - Това не е ли като.. да изневеряваш на себе си ? 
              - Единствено, ако си константен , статичен . Но да си такъв е изневяра към собствената ти природа, така или иначе . - взе ми аргументите и ги изхвърли през прозореца .
             Трета чаша вино . Тази чаша ... Пали пожар и разбутва жарта , намира път към теб самия , изрисува те отвътре .Третата чаша ... 
             Заедно с аргументите ми , часовете също изхвърчаха през прозореца . Разговорът ни се преплиташе в нови и нови измерения  и пращаше подяволите всичко, което знаех за човешките отношения до момента. Обсъждахме наука, изкуство,религия ,философия, история и никой не сподели за досадните си ангажименти утре,скучния си ден вчера .Говорехме и говорехме. Все по- близо. И по- тихо . Прехвърляхме един на друг думите си, после и дъха си . Накрая, забравихме у кого са останали последно .Зениците й се оголемиха ,като на котка. Започна да диша тежко, сякаш въздуха лепнеше по дробовете . 
              Четвъртата чаша .. Тази чаша, така и не наляхме . Роклята й се смъкна и се превърна в прекрасен орнамент на килима .До днес помня точното разположение на всяка една бенка по нежната кожа на Клара. И чорапите й . И бримката на задната част на левия . Часове по- късно, прекарани без да откъснем очи един от друг, обливайки се в страст, я понесох към съседната стая .Четвъртата чаша послушно изчака зората . 


........................................................................................................................

Biago , 2015


Благодаря на всеки ,който отдели време и прочете дотук .Бих искал да Ви помоля, драги, отделете секунда , за да ме предоставите с Вашето мнение относно написаното, макар и негативно. То е важно за мен, именно защото е най -добрия начин да подобря качеството на личното си умение в бъдеще. Благодаря  ! 
                                                                                                    
                                                                                                                        Biago, 2015

   

         



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: biago
Категория: Изкуство
Прочетен: 26372
Постинги: 17
Коментари: 1
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930