Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2015 18:22 - Добро, лошо - интересно
Автор: biago Категория: Лични дневници   
Прочетен: 826 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 17.05.2015 10:09


        Няма добро и лошо , така да знаете. Доброто е добро , защото  е лесно да го определим като интересно или ново усещане. А лошото ? Ако и на него му лепнем същия етикет , негативната емоция магически  придобива положителна вибрация. Понякога , за да направим това , се изисква единствено да преборим собственото си его - нашата лична оценка за същността ни .Занимавам се с бойни изкуства от 10 години, приблизително. Като ученик те едновременно бяха начин да бъда готин и различен , както и най - голямата ми страст. През цялото това време на работа върху себе си , разбрах ,че те са повече изкуства, от колкото бойни, но  неизбежно беше и да се науча да се защитавам. Когато обаче забележиш ,че можеш нещо, което околните не могат, егото започва да изпитва един особен вид гъдел. Съответно - трябва да се бориш да не го почесваш .  Снощната ми случка доказа това за пореден път, но с малко настройка на гледната си точка , успях да си тръгна с усмивка.  
      Петък вечер - бях на гости на колежки от университета, пийнахме няколко бири, поприказвахме си за случилото се през седмицата и си разменихме по няколко сухи вица. Тръгнах си малко преди полунощ , за да хвана последния тролей. На спирката нямаше никого. Нормално за този час. Таблото показваше, че остават 7 минути докато дойде тролея, а аз запалих цигара докато чаках. Тогава от далеч се зададе едно циганче  , глава и половина по- ниско от мен и поне с 20 килограма по-леко. Сложи си качулката и сведе глава. Дойде до мен и ми се набута в личното пространство веднага:
    - Братленце, кво става? Имаш ли  некой лев?  -  каза. 
    - Не , човек . Имам 6 лева в себе си, а отивам при приятели  - самата истина.
    - Айде бе, като на човек ти се моля, дай да не праиме глупости . - каза той , като започна да върти ръка в джоба си. 
     В този момент егото неистово ме сърбеше. Най-вероятно ,ако бях кихнал в неговата посока, нахалното момченце щеше да седне на земята замаяно, но си казах " Как мога да избегна полицейски патрул и евентуалните вендета на разгневените му роднини след няколко дни ? " Как мога да преработя негативната вибрация ?  Като на очерталата се като лоша ситуация , й залепя етикет " интересна" ! 
     -Не искаш да правим глупости ,нали ?  - казах . 
     - Да бе братленце, нали за тва" ти говоря ! - каза той. - Дай ми ги тия 6 лева и сичко" е ок. 
     - Добре, разбрахме се . - подадох му парите и си стиснахме ръцете. 
Докато всичко това се случваше,  дойде и  тролея . Циганчето от начало се качи през съседната врата, но дойде и седна до мен . 
     - И кфо" , как е тая вечер при тебе . - каза той , сякаш бяхме стари приятели .
    - Ами добре, да ти кажа, сигурно и по- добре ще стане. Ти как си ? - бързо се наместих в абсурдната ситуация. 
Той започна да ми разказва за себе си. За проблемите си в осми клас, за родителите си, които не го подкрепяли , за брат си, който го биел. През цялото време се опитвах да огледам положението от трето лице , да разбера как стигнах до този "интересен " казус. Преди да сляза от тролея, отново си стиснахме ръцете. Пожелах му лека вечер , а той на мен - " Да се пазиш , батка ! " 
       Усмивката ми не успя да се изтрие поне половин час.Дълго след като пристигнах при приятелите си , не ми даваше мир един въпрос - какво щеше да стане, ако просто го бях набил ? Разпечатайте си етикети "интересно" в най-близката книжарница, хора ! Резултатите са гарантирани ! 

                                                                              Biago, 2015 



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: biago
Категория: Изкуство
Прочетен: 26335
Постинги: 17
Коментари: 1
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930